Литвин Єлізавета Миколаївна

Освіта: неповна вища


Білоцерківське педагогічне училище

Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти"

Ступінь вищої освіти бакалавр "Практична психологія"

Кваліфікаційна категорія: "спеціаліст"



/Files/images/17840512.jpg

Девіз: Щастя в середині нас

Професійне кредо: "До кожної дитини ключ знайти, у праці результат хороший мати, упевнено і творчо до мети іти: з любов'ю серце дітям віддавати"

Досконало володіє педагогічним інструментарієм , забезпечує належну результативність та якість своєї роботи,постійно підвищує якість свого професійного рівня . Відзначається загальною культурою, професіоналізмом, творчим підходом до розвитку здібностей у дітей, допомагає діяти самостійно, пізнавати себе та самовдосконалюватися. Спокійна,комунікабельна, креативна .

Основний принцип роботи "не зашкодь"

Практичний психолог закладу :

- керується етичним кодексом психолога;
- дотримується педагогічної етики;
- будує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри в тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу;
-підвищує рівень психологічних знань вихователів, батьків, дітей;
- постійно підвищує свій професійний рівень.

Коли потрібно звертатися до психолога?

  • Якщо проблема не розв’язується тривалий час.
  • Якщо Ви знаєте, як розв’язати проблему, але Вам все-таки потрібна допомога.
  • Якщо Вас щось тривожить у дитячій поведінці, але Ви не можете зрозуміти причину.
  • Якщо Вам здається, що малюк відстає в розвитку від своїх однолітків. Швидше за все, Вам це здається. Але краще розставити всі крапки над і, і не мучити дитину порівнянням з іншими дітьми.

Для чого потрібен психолог?

Можна сказати, що до психологів всі вже звикли. Ці фахівці допомагають вирішувати особистісні проблеми, проводять психологічне тестування, тренінги, навчальні ефективно спілкуватися і вирішувати конфлікти, складають психологічні портрети і характеристики і багато чого іншого. Але все це стосується, в першу чергу, дорослих людей.

А чим же займаються дитячі психологи? У яких ситуаціях батькам може бути корисна, а в яких просто необхідна консультація цього фахівця?

Якщо є якась тривога за свого малюка, візит до психолога допоможе розібратися з ситуацією і з емоційним станом дитини об'єктивно. Виявити причини виникаючих труднощів, якщо вони є. Врешті-решт, адже не вважається чимось негожим відвідувати стоматолога для перевірки і необхідної профілактики. Чомусь про психологів ж іноді зберігається така думка, що візитом до цього фахівці підтверджують свою «ненормальність». Це, звичайно ж, не так: психолог, взагалі, за визначенням, працює тільки з психічно здоровими людьми.

Інший випадок виникнення необхідності звернутися до дитячого психолога часто співпадає Капризи, агресія, впертість дитини - і почуття безпорадності у батьків. Цілком природна реакція - звернутися до фахівця. І це справді може допомогти. Психолог допоможе розібратися в суті виниклих труднощів, підкаже виховні прийоми, а при необхідності позайматися з дитиною, щоб допомогти йому подолати непростий період.

Що роблять дитячі психологи?

Отже, ці або якісь інші причини привели вас до думки про звернення до дитячого психолога. У чому ж може полягати його робота?

Психодіагностика

Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета - визначити об'єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.). Якщо для дорослих часто використовуються тестові методики, відомі багатьом, то в арсеналі дитячого психолога звичайно це особливі методики для дітей. Фахівець може попросити вашої дитини щось намалюват. Може пограти з ним в захоплюючу гру - насправді ж за допомогою цих процедур збере необхідні дані.

Розвиваючі заняття

За допомогою розвиваючих психологічних ігор фахівець допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Увага, пам'ять, посидючість, логічне та образне мислення - в арсеналі дитячого психолога розвиваючі ігри для самих різних віків. Найчастіше, що розвивають психологічні заняття проводяться відразу з групою дітей, і в такому випадку дитина також вчиться спілкуватися з іншими дітьми, сприймати соціальні норми.

Корекційно-відновлювальна робота

За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів може знадобитися спеціально організована психотерапевтична робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій. Дитяча психотерапія може знадобитися, якщо дитина пережив сильний стрес - Втрату близьких, фізичний або психічний насильство і т.п.

Методи, що застосовуються в дитячій психотерапії, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія (спеціально організовані заняття з піском). Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія (Заняття з застосуванням спеціальних психотерапевтичних казок як готових, так і складаються в ході взаємодії дитини з психологом). Гра, малюнок, казка - всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках спеціаліста потужним засобом допомоги.

Консультування батьків та сімейне консультування

У психологів є така відома аксіома «Проблеми маленьких дітей - це проблеми батьків». І це насправді так. При уважному розгляді причини всіх дитячих труднощів перебувають у сімейних проблемах і конфліктах, неадекватності стилю виховання і т.д. Тому часто виходить так, що для вирішення проблеми дитини досить батькам самим розібратися в причинах і змінити щось у своїй поведінці, в ситуації, навколишнього дитини.Психолог на консультації допоможе вам побачити себе з боку, об'єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати вам за що б то не було. Він просто дасть вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

Наступним напрямком роботи є просвітницький – регулярні виступи на батьківських зборах, та розміщення цікавої психологічної інформації у інформаційних куточках кожної групи та на веб-сайті ДНЗ.

Лісовська–Веред Світлана Олександрівна
практичний пихолог ДНЗ №14 «Оксанка»

/Files/images/2.gif

У житті бувають періоди, коли не хочеться ні цукерок, ні свят…так усе погано. Більшість цих моментів припадає на доросле життя, тому що в дитинстві нашими янголами-охоронцями були батьки або близькі люди .І найменше таких моментів бажаєш маленьким живчикам, які ще не здатні протистояти дорослим проблемам. Але «долю не обирають» : діти втрачають батьків, стають жертвою насилля, народжуються інвалідами, не достатньо отримують піклування. Якщо дитина відчуває любов близьких за будь-яких обставин, у неї є шанс бути щасливою, а якщо ні – комплекс психологічних проблем зробить з неї «невротика», «неврівноважену людину». Хто тут потрібен? Той, прийде і допоможе.

Навіть одна складна ситуація з позитивним результатом – велике надбання в житті психолога.

Робота практичного психолога в дошкільному закладі є цілісною, системно організованою діяльністю, в процесі якої створюються соціально-психологічні й педагогічні умови для успішного навчання та психічного розвитку кожної дитини. Це мають бути такі умови, які б дозволили дитині в найбільш сприятливій формі об’єднати завдання особистісного психологічного розвитку, соціалізації й у вирішенні кожного з них досягти певних особистісно значущих результатів. Що ж необхідно зробити для створення таких умов та якими засобами їх краще створювати?

По-перше, дитину треба знати. Необхідно мати чітке уявлення про рівень їх розвитку, актуальні і потенційні можливості, потреби. Ці знання мають допомогти відповісти на питання про те, чи є середовище сприятливим для дитини, чи може вона успішно розвиватися в ньому, а якщо ні, то чому?

По-друге, необхідно допомогти дитині у вирішенні тих проблем, що виникли в неї під час взаємодії із цим середовищем.

Таким чином, можна сформулювати три взаємопов’язаних завдання психолого-педагогічного супроводу:

  • Систематичне дослідження психолого-педагогічного статусу дитини та динаміки її розвитку.
  • Створення соціально-психологічних умов для розвитку особистості вихователя.
  • Створення соціально-психологічних умов для надання допомоги дітям, які мають проблеми в психічному розвитку.

Психолог разом з педагогом, здійснюючи супровід дитини дошкільного віку, може, з одного боку, допомогти їй максимально використати можливості освіти й розвитку, з іншого – пристосувати індивідуальні можливості до заданих умов життєдіяльності.

/Files/images/1.jpg

Золотий дитячий вік… Як стрімко минає цей час, як швидко змінюється дитина: сьогодні говорить і робить те, що не вміла ще вчора. Поведінка безпосередня, почуття чисті та щирі. Тому дитина не хоче вітатися й посміхатися людині, яку не любить, бо не вміє лукавити, а ми , дорослі називаємо це невихованістю. Малюк нізащо не погодиться з’їсти те, що йому не подобається, бо слухає свій організм, а ми називаємо це впертістю. Дитина плаче, коли їй боляче, або образливо, а ми говоримо, що вона вередує.

Так уже повелося, що виховувати дитину – значить робити її такою, як «треба», підганяти під стандарт і застосовувати методи покарань і заохочень. Проте, сьогодні , на щастя, батьківське і педагогічне співтовариство переосмислює такий уніфікований, згубний підхід до виховання дитини. Нині дорослим необхідні не лише теоретичні, а й практичні знання про вікові особливості дитини, про те, що в її поведінці природне, а що має насторожувати, коли потрібно просити допомоги педагогів, психологів та інших фахівців.

«Літо - період адаптації дітей до нових умов перебування в ДНЗ»

Літо - позитивне час для вирішення багатьох завдань у роботі з дошкільниками. На думку вітчизняних і зарубіжних науковців для дітей у вихованні важлива та діяльність, яка доставляє дитині радість, роблячи позитивний моральний вплив, гармонійно розвиває розумові і фізичні здібності дитини. Росте і розвивається організм дитини дуже чутливий до дії різних чинників навколишнього середовища. Тому літній період є ефективним для проведення оздоровчої і виховально-розвиваючої роботи з дошкільниками. Необхідно якомога повніше використовувати умови літнього періоду в різних видах діяльності, які дозволяють дітям закріплювати і застосовувати знання, отримані протягом навчального року.Основним напрямком роботи в літній період є адаптаційний напрямок. Одним з основних напрямків психолого-педагогічне супроводження дітей у літній період - це супровід дітей в адаптаційний період. Адаптаційний період на літній період розглядається в двох напрямках:
1) адаптація дітей до ДНЗ, пов'язана з першим відвідуванням дитини дитячого садка;
2) адаптація дітей до змінених умов перебування ДНЗ. Особливістю даного напрямку є те, що влітку відбувається об'єднання груп, у зв'язку з тим, що більшість вихованців на літній період знаходяться у відпустках, а також у багатьох дитячий садах нашого міста проходять ремонти, діти на цей період переводяться в інші установи міста. Тут також необхідна робота педагога спрямована на зниження дезадаптаційного стресу у дітей.
Обидва напрямки вимагають від педагогів створення адаптивної середовища, відповідної особливостям і потребам розвитку дітей, завдання, якого створення умов для зниження адаптаційного стресу у дітей. Для створення адаптивної середовища - необхідні:
· індивідуальний підхід до дитини, врахування його індивідуальних особливостей;
· гнучкий режим;
· створення умов для спілкування зі знайомими речами та іграшками;
· спонукання дитини до спілкування з однолітками;
· ігри з дорослими;
· ігри - вправи;
· ігри - інсценізації.
Для досягнення цих цілей можна виділити наступні основні психологічні прийоми роботи з дітьми:
· Тактильний контакт сприяє поліпшенню самопочуття дитини як елемент тілесної терапії: обійняти, погладити, заспокоїти і т.д. Вправи на релаксацію важливі як спосіб розслаблення для нервової системи, що перебуває в стані підвищеної напруги. Релаксація дозволяє відновити кровообіг, витрачені сили і енергію. Музика, з використанням музики в будь-якому вигляді (запис на магнітофоні, прослуховування пластинок, гра на музичних інструментах, спів та ін) Застосування музики дає можливість активізувати дитину, долати несприятливі установки і відносини, покращувати емоційний стан. Психогімнастика, спрямований на розвиток і корекцію різних сторін психіки дитини, як пізнавальної, так і емоційно-вольової сфери. Рольові ігри, дозволяють в доступній ігровій формі закріпити загальнолюдські цінності і знання про елементарні закони навколишнього життя. Казкотерапія, в процесі слухання, обмірковування та обговорення казки у дитини розвиваються необхідні для ефективного існування фантазія, творчість. Він засвоює основні механізми пошуку і прийняття рішень. Ігрові методи роботи з предметами, іграшками формують більш тісний емоційний контакт між дітьми і педагогом (відносини в системі «дитина - дитина», «дитина - дорослий»).Емоційне спілкування, яке виникає на основі спільних дій, що супроводжується усмішкою, ласкавою інтонацією, проявом турботи щодо кожного малюка. Застосування малих форм фольклору - потішок, пісень тощо, які розвивають і відволікають дітей, приносять їм радість.Гра на музичних іграшках, повтор музичних рухів, звуконаслідування тварин і т.д. дозволяє покращити психологічний стан дошкільнят. Театралізація викликають у дітей позитивні емоції. Природа виступає в якості профілактики стресу - як засіб, який відновлює енергетику, психічні процеси в організмі за допомогою наступних заходів: спостереження незвичайних явищ у природі, створення виробів з природного матеріалу, ігри з піском, водою та іншими природними матеріалами. Вправи для розвитку дрібної моторики сприяють розвитку мовлення. При роботі педагога з дітьми важливо використовувати сприятливі умови літнього часу. Влітку природа надає багато можливостей для розвитку пізнавальних здібностей дошкільників. Постійне перебування дітей на свіжому повітрі, розмаїття форм, барв та звуків у природі, безліч різних переживань і нових вражень, роздолля для рухів в природних умовах - все це дає дитині значний фізичний та емоційний запас сил для успішного повноцінного розвитку. Правильна організація в адаптаційний період ігрової діяльності, спрямованої на формування емоційних контактів "дитина - дорослий" і "дитина - дитина" та обов'язково включає ігри та вправи. Емоційне спілкування виникає на основі спільних дій, супроводжуваних посмішкою, ласкавою інтонацією, проявом турботи до кожного малюка. Перші ігри повинні бути фронтальними, щоб жодна дитина не відчував себе обділеним увагою. Важливо створювати комфортні умови росту і повноцінного розвитку дітей!
Кiлькiсть переглядiв: 337

Коментарi