Вихователь: Браницька Тетяна Валеріянівна

Освіта: неповна вища педагогічна.

У 1991 році закінчила Білоцерківське педагогічне училище за спеціальністю «Дошкільне виховання».

Кваліфікація: вихователь дошкільного закладу

Місце роботи: Дошкільний навчальний (ясла-садок) комбінованого типу № 14 «Оксанка» Білоцерківської міської ради Київської області

Стаж роботи: 18 років

Кваліфікаційна категорія: 9 тарифний розряд

Педагогічне звання: «вихователь-методист».

Нагороджена: Грамотами Обласного будинку дитини №2 м. Луганськ у 2006 р.; Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради у 2013 році.

В цьому навчальному році я працюю за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання».

Відповідно до вимог Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» важливою умовою ефективності дошкільного виховання є єдність виховного процесу з розвитком дитини, що полягає в орієнтації на особистість, на її вікові й індивідуальні особливості, у підтримці пізнавальної сфери.

Навчаючи дітей дошкільного віку читання за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання», розвиток малят (інтелектуальний, мовленнєвий, чуттєвої сфери, сенсорики, моторики тощо) поєднується із задоволенням їхніх потреб та інтересів, а отже, викликає позитивні емоції. Перед дітьми не ставиться завдання якнайшвидше оволодіти технікою читання, а завдання вихователя – викликати позитивні емоції, радісний настрій, бажання виконувати ігрові вправи та завдання. Діти виконують пізнавальні завдання, використовуючи різні види діяльності (малювання, ліплення, конструювання, аплікація, співи, танці).

За допомогою навчально-розвивального посібника Л. Шелестової «Вчимося читати» (має гриф «Схвалено Міністерством освіти і науки України») діти легко та із задоволенням навчаються читати. Ігрові вправи зацікавлюють дітей яскравими малюнками, на яких зображені привабливі та кумедні тваринки, метушливі птахи, усміхнені діти та безліч різних кольорових предметів, які захоплюють веселими барвами й казковими сюжетами.

Щоб краще ознайомити дітей із буквами та складами, я долучаю їх до виготовлення ігрового матеріалу. Діти з радістю вирізають і наклеюють склади на «рибки», «листочки», «мушлі» тощо. У процесі ігор із буквами та складами діти постійно повторюють їх, конструюють слова, вигадують чистомовки на потрібний склад, підбирають до слів рими, придумують цікаву історію, яка завершується читанням.

Працюючи за цією методикою, педагоги ставлять за мету: викликати у дітей інтерес до читання, використовуючи розвивальні завдання, вправи, ігрові ситуації; ознайомити їх із буквами; навчити читати склади та слова; розширити уявлення про навколишній світ.

У процесі навчання дітей читання вирішуються такі завдання:

  • створення необхідних умов для проведення поглибленої роботи з навчання читання за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання»;
  • ознайомлення педагогів із сутністю ігрових дидактичних завдань, вправ, ігрових ситуацій у відповідності з посібником «Вчимося читати»;
  • розвиток логічного мислення та інтелектуальних здібностей дітей у процесі навчання читання й виконання інтелектуальних завдань, вправ, ігор;
  • сприяння об’єднанню дітей у колектив у процесі спільної мовленнєвої діяльності;
  • розвиток мовленнєво-творчих здібностей, формування відповідних умінь і навичок злитого читання;
  • удосконалення артикуляції звуків та автоматизація їх вимови у складах, словах, фразах;
  • розвиток фонематичного слуху та фонематичних процесів під час виконання ігрових завдань у процесі колекційної роботи з дітьми у логопедичних групах.

Оволодіння елементами грамоти передбачає:

  • ознайомлення дітей із буквами, що позначають голосні звуки;
  • ознайомлення із літерами, що позначають приголосні звуки;
  • формування навичок і вмінь утворювати відкриті й закриті склади;
  • формування навичок і вмінь злитого читання односкладових, двоскладових і трискладових слів;
  • формування навичок і вмінь старших дошкільників читати словосполучення, речення, короткі тексти.

Програмовий матеріал розподіляється у кожній віковій групі згідно з орієнтовною тематикою занять та зі змістом посібника Л. Шелестової «Вчимося читати». Проводиться 1 заняття на тиждень. Тривалість занять у середній групі – 20-25 хв.

Структура індивідуальних, групових і корекційних занять ґрунтується на послідовному оволодінні уміннями та навичками, визначається поставленими завданнями і тривалістю дитячої працездатності, зумовленої віковими й індивідуальними особливостями дошкільників.

Організація та проведення навчально-пізнавальної діяльності за даною методикою передбачає дотримання принципів доступності, варіативності, новизни, практичності.

Засвоївши зміст навчально-розвивального посібника «Вчимося читати», діти навчаються:

  • викладати букви з природного та покидькового матеріалу;
  • знаходити зображення букв на картках, які знаходяться у різних місцях кімнати;
  • знаходити та виділяти названі букви у складах і словах;
  • виділяти склади з названою буквою;
  • конструювати склади та слова;
  • читати склади, слова, речення, короткі тексти.
Кiлькiсть переглядiв: 183

Коментарi